Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Podnikáme online | 5. část: Jak založit e-mail na vlastní doméně
vložila 25.4.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Podnikáme online | 5. část: Jak založit e-mail na vlastní doméně

V minulém dílu jsme probraly výběr webhostingu, dnes se vrhneme na založení e-mailu. Na vlastní doméně, jak jinak! Ukážeme si také, jak si doménu propojíte s Gmailem. Píše Olga Pohl, obsahová manažerka portálu DOMENA.cz.

 

Proč si pořídit e-mail na vlastní doméně

1. E-mail odeslaný z vaší domény působí důvěryhodně a profesionálně  - dáváte tak najevo, že to s podnikáním myslíte vážně.

2. S každou odeslanou zprávou posilujete svou značku -  název vaší firmy nebo produktu se dostává do povědomí zákazníků. A to úplně bezpracně.

3. Až se vaše podnikání rozroste, snadno si pořídíte další adresy pro nové kolegy.

4. Nepřijdete ani o maily, které si omylem smažete -  všechny zprávy jsou bezpečně zálohované. A máte k dispozici technickou podporu pro případ jakéhokoli zádrhele.

 

Jak si založit e-mailovou schránku

Pořízení e-mailové schránky na vlastní doméně je jednoduché a v zásadě se neliší od založení schránky na freemailu. Je ale dobré si předem rozmyslet výběr poskytovatele e-mailových služeb.

Je šikovné mít e-mailovou schránku tam, kde máte hostovaný i svůj web. Řada poskytovatelů nabízí e-mail v ceně webhostingu, zjistěte si proto, jaké jsou možnosti a vyhodnoťte různé varianty ještě před pořízením domény a hostingu. Podstatná je také kvalita zákaznické podpory. Měla by být k dispozici non-stop, na e-mailu i telefonu.

Pokud hodně využíváte Google aplikace, dává smysl zřídit si e-mail na doméně v rámci aplikací G Suite. Přes jeden účet budete spravovat sdílený kalendář, soubory i svou e-mailovou schránku. Jediná technikálie, která vás čeká, je nastavení MX záznamů v administraci vaší domény. I s tím vám ale pomůže ochotná technická podpora u registrátora domény.

E-mail na vlastní doméně již nabízí také český Seznam. Pokud k němu máte citovou vazbu, můžete mít schránku tam. Postup je jednoduchý. Oproti G Suitu má schránka na Seznamu nevýhodu v slabším zabezpečení, neumožňuje totiž dvoufázové ověření

 

Jak propojit doménu s Gmailem

Jste zvyklá na Gmail, ale chcete svým zákazníkům psát z profi e-mailu na své doméně, například jana.novotna@moravskevino.bio? Původní adresy (například j.novotna@gmail.com) se nemusíte vzdávat. Stačí, když si přesměrujete příchozí poštu z e-mailu na vlastní doméně do své stávající Gmail schránky. A nastavíte Gmail tak, aby odeslané zprávy odcházely z adresy s vaší doménou.

Zde si ukážeme základní kroky. Podrobný návod s obrázky, který sepsala Petra Špičková z DOMENA.cz, najdete na blogu DOMENA.cz.

1. Přesměrujte si poštu z vaší domény do Gmailu

Jděte do rozhraní pro správu e-mailu u svého webhostera. V nastavení hledejte funkci přesměrování. Vyplňte cílovou adresu svého Gmail účtu a nastavení uložte.

2. Nastavte odchozí poštu v Gmailu

Přihlaste se do Gmailu a v pravém horním rohu klikněte na ikonu ozubeného kolečka. Rozbalí se vám nabídka, ze které vyberte položku Nastavení.

Po otevření tabulky s nastavením zvolte záložku Účty a import. V sekci “Odesílat poštu jako” vyberte Přidat další e-mailovou adresu.

Otevře se okno, kam zadáte jméno, které se bude zobrazovat příjemcům vaší pošty a dále e-mailovou adresu na vlastní doméně – tu, ze které chcete zprávy posílat. Volbu “Považovat za alias” ponechte zaškrtnutou. Pokračujte na další krok.

V dalším kroku vyplňte následující údaje:

  • uživatelské jméno = název e-mailové schránky na vaší doméně (příklad: jana.novotna@moravskevino.bio),

  • heslo = to, se kterým se k této schránce přihlašujete u svého webhostera.

Dále si u svého poskytovatele webhostingu vyžádejte název SMTP serveru a číslo portu a doplňte je do formuláře. Ponechte doporučené “Zabezpečené připojení pomocí protokolu TLS”. Zbývá už jen vše potvrdit tlačítkem Přidat účet. Spustí se tak kontrola přihlašovacích údajů a po jejich ověření se účty propojí.

3. Změňte výchozí adresu pro odesílání zpráv

Nastavení provedete opět přes Nastavení – Účty a import – a u své nově přidané adresy stiskněte volbu “označit jako výchozí”. Při odesílání zprávy pak můžete libovolně měnit adresu odesílatele, ale jako výchozí vždy bude Gmail používat tu, kterou zde máte vybranou.

4. A máte hotovo!

Odteď budou všechny vaše zprávy chodit příjemcům z e-mailu na vaší doméně a s každou odeslanou zprávou tak budujete svou značku. Zároveň můžete i nadále používat pro svou korespondenci prostředí Gmailu, tak jak jste na něj zvyklá.

 

Příště: E-shop. Naučte ho prodávat za vás

 

Foto: Unsplash

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také