Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
České studio vytvořilo díky nové technologii nejrealističtější zobrazení dinosaurů
vložila 25.10.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

České studio vytvořilo díky nové technologii nejrealističtější zobrazení dinosaurů

Zatím nejdokonalejší 3D modely pravěkých ještěrů vytvořili odborníci z Lunchmeat studia. Tým ilustrátorů spolu s paleontology vdechli život dinosaurům pomocí pokročilé technologii platformy NVIDIA Studio. Tato dosud neviděná zobrazení si můžete prohlédnout v nově otevřeném Muzeu Dinosauria v Praze, pro které vznikl také dokument mapující práci tvůrců. 

Kolem podoby dinosaurů existuje celá řada otázek a nejasných informací. Vědci dodnes například neví, jakou barvu měla jednotlivá pravěká zvířata nebo které druhy byly opeřené. Podoby jednotlivých dinosaurů tak vycházejí často z nepřímých důkazů a domněnek. Právě tato tajuplnost a spousta nejasností je pravděpodobně tolik fascinující pro spousty odborníků z celého světa již dlouhé desítky let.

V minulém století se kreslíři museli věnovat jedné malbě dinosaura často i dlouhé měsíce. Bylo zapotřebí detailních konzultací s paleontology a preciznost v každém tahu rukou na plátně. Dnešní práce ilustrátorů je výrazně rychlejší. O to více, když můžete pracovat s moderními technologiemi a mít v týmu paleontologa a ilustrátora v jedné osobě. 

„Karel Cettl je vystudovaný paleontolog, který spolu s kolegy kreslil nové modely. Výhoda je to nesporná, sám dokáže velmi dobře trefit koncepty, lépe chápe diskuzi s hlavním paleontologem a perfektně se orientuje v anatomii dinosaurů,“ potvrzuje Jakub Pešek, vedoucí projektu v Lunchmeat Studios. Práci jeho týmu na tomto novém projektu zachycuje nový dokument věnující se unikátním možnostem zobrazení dinosaurů pohledem několika českých umělců. Jedním z nich je například hudební grafik a ilustrátor Vojtěch „Woody“ Troják, který pracuje na PC sestavě od CZC.cz. Tento dokument vznikl ve spolupráci NVIDIA a CZC.cz.

Hardware zrychlující grafické programy

Jeden takový pravěký hrdina představuje desítky gigabajtů dat a některé výsledné malby mají ve svém digitálním provedení velikost desítek tisíc pixelů. Tým Lunchmeat Studios využívá pro svou práci technologie GeForce a STUDIO od NVIDIA, které jim práci zjednodušují a především zrychlují. „Ten čas se dost různí. Dinosaura lze nakreslit za deset vteřin nebo deset dnů. Vytvoření realistické a dle vědeckých poznatků správné ilustrace trvá většinou několik dnů,“ doplňuje Pešek.

Platforma NVIDIA Studio slouží nadějným umělcům i profesionálům, kterým pomáhá dát jejich myšlenkám obrysy rychleji, než bylo dříve možné. Modelování a renderování bohatých virtuálních světů, rychlejší natáčení, stříhání a export výsledného díla v rozlišení 4K, 6K, i 8K. To vše ve velmi vysoké rychlosti.

  • Programy pro grafický design – až 2krát rychlejší ve srovnání s MacBook Pro 16 a Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU.
  • 3D modelování - až 24krát rychlejší vykreslování v Blenderu než na Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU, 12krát rychlejší vykreslování v Autodesku.
  • Úprava fotografií – až 4x rychlejší než na Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU.
  • Barevné korekce a úpravy videa – více než 9x rychlejší než na Intel Core i7-11850H s integrovanou grafikou bez RTX GPU.
  • Podpora softwarů – Adobe (Premiere, Photoshop, Lightroom a další), Autodesk (například Revit), Sketchup a dalších.

Foto: archiv

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také