Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jíte zdravě, ale cítíte se unavená? Někde je chyba
vložila 26.11.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jíte zdravě, ale cítíte se unavená? Někde je chyba

Chcete zatočit s kily navíc a povedlo se vám změnit životní styl? Gratulujeme. Nicméně zavedení zdravého jídelníčku, by nemělo znamenat úbytek energie. Problém může být v nevyváženém či nízkém příjmu energie. Za únavou, ale může stát i špatný pitný režim nebo nedostatek vitamínů. 

Základem je dostatečný příjem tekutin

Zaměřte se nejen na množství vypitých tekutin během dne, ale také na jejich skladbu. Základem by měla být čistá voda, do které můžete přidat trochu citrónové šťávy nebo hrst čerstvých bylinek.  Doplnit ji mohou bylinkové čaje, ale pouze v omezeném množství. Pozor na kávu, ta tělo odvodňuje. 

Jídelníček musí být vyvážený

Zdravý jídelníček, který pomůže hubnout, ale dodá tělu dostatek všech potřebných látek, je hotová věda. A často je lepší obrátit se na odborníky. Ti mohou sestavit jídelníček na míru. Skvělou volbou jsou i dietní systémy, které dodají kompletní stravu pro celý den. Jejich výhodou je snadná příprava. Zároveň máte jistotu, že nebudete hladovět, a vaše tělo dostane vše, co potřebuje.

Zapojte svačinky

Pravidelný přísun jídla v malých porcích pomůže udržet na uzdě hlad a dodá potřebnou energii po celý den. Vhodnými svačinkami jsou oříšky nebo čerstvé sezónní ovoce a zeleniny. Perfektním tipem na rychlou svačinku na cestách jsou proteinové tyčinky.

Sportujte s mírou

Pokud jste se příliš nehýbala a začnete trénovat jako na maraton, zahráváte si se zdravím. Každý kondiční trenér vám řekne, že hýbat se musíte začít postupně. Zvyšujícímu výdeji energie je také dobré přizpůsobit jídelníček. Pokud není dostatečný příjem energie, tělo bude unavené.

Vitamíny a minerály

Na dostatečný přísun vitamínů v co nejpřirozenější formě bychom měly dbát pořád. Nicméně při dietách se může stát, že některé vitamíny mohou tělu chybět. Hlídejte si jejich přísun.

TIP: Rychlou vzpruhu poskytne vitamín C. Únavu pomůže zkrotit hořčík a železo. 

A nezapomeňte také na dostatečný odpočinek. Bez vydatného spánku se energie neobnoví.

Foto: archiv

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také