Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Nastartujte pořádně svou značku, Sandra vám ukáže ten správný směr
vložila 23.9.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Nastartujte pořádně svou značku, Sandra vám ukáže ten správný směr

Sjednocená firemní identita a prezentace na sociálních sítích patří k důležitým prvkům úspěšné firmy. Sandra Nováková pomáhá firmám i jednotlivcům se v těchto vodách zorientovat a aby se nenudila, vyběhne si občas i něco vyfotit.

Můžete nám přiblížit, čím se zabýváte?

Mojí prací je pomáhat firmám ve vytváření jejich firemní značky, a to online i offline. Jsem takový externí projektový manažer. Jednoduše si můj čas může objednat firma, která chce pomoci s prezentací na sociálních sítích, s propagací, s grafikou, s utvořením webu i s nafocením profilových či produktových fotografií. Také v případě, že firma chce své zaměstnance zaškolit v oblasti online marketingu, se na mě může obrátit. Krom firem spolupracuji i s ženami podnikatelkami, např. když žena rozjíždí či už má svůj projekt - s tím mám dost zkušeností z pardubického spolku podnikavých žen. A protože by tohle bylo pro mou kreativní duši málo, tak si mě může objednat každá rodina, pár či nevěsta na focení.

Komu jsou Vaše služby určeny?

Jsou pro všechny, kteří mají svůj byznys a chtějí ho dál rozvíjet, ať už online nebo offline. Pro všechny, kteří se chtějí vzdělávat. Pro všechny, kteří nemají dosud sjednocené grafické podklady ve firmě, chtějí profilové fotky zaměstnanců či produktové fotografie. A focení mimo firmy je pro všechny jednotlivce, rodiny, přátele, páry. Jednoduše pro každého, kdo by měl rád vzpomínku v podobě fotografie. Moji práci mohou lidé vidět na www.sandranovakova.cz nebo na www.sandramarketing.cz

Co pro Vás bylo tím impulzem pro začátek podnikání?

Pracovala jsem ve firmě, která vytvářela webové stránky a další věci kolem onlinu, ale nešla už tím směrem, kterým jsem chtěla jít já – tedy tím kreativním. Také jsem měla obrovskou chuť vše zvládnout sama a za sebe. Navíc kloubit marketing a focení se ukázalo jako skvělý nápad. 

Které vlastnosti považujete za důležité pro podnikání?

V mém případě by se nic nestalo bez toho, aby mě moje práce bavila. Od toho se pak odrazí vše další jako je pracovitost, od pracovitosti zodpovědnost k práci jako takové, k termínům. Z toho všeho je na konci spokojený klient a harmonická spolupráce. Zároveň ale považuji za důležité si i umět určit hranice, přes které už jít nechcete. Znám velmi dobře dobu, kdy jsem pracovala celé víkendy a odepisovala klientovi i v deset večer, a to jen proto, že jsem si neuměla nastavit hranice. A to je důležité.  

Jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Jsou věci, které jsou statické a pak spousta věcí, které se mění. Nemění se například volání si s klienty ohledně příspěvků na sociální sítě a jiné konzultace a nemění se nic, co funguje na denní, týdenní či měsíční bázi. Snažím se plánovat věci s železnou pravidelností, takže přesně vím, co dělám například každé pondělní. Mění se ovšem další dny. Někdy je na řadě školení, někdy focení a úprava fotek, někdy schůzky. Vše je závislé na plánování mého času a kloubení času zákazníka. 

Máte sama zkušenost jako klasický zaměstnanec? V čem se podle vás podnikání liší?

Zaměstnancem jsem byla asi rok. Rozhodně to byla velmi dobrá zkušenost, protože i zjistit, co v životě nechcete, je fajn. Jsem kreativní a potřebuji se rozvíjet, potřebuji dýchat, rozhodovat se sama, vzdělávat se a jít vlastní cestou. Krom toho mám ráda vztah win-win. Jsme si s mými zákazníky rovni, a to mě na tom celém baví. 

Co Vás na podnikání nejvíc baví a co je podle Vás naopak nejtěžší?

Baví mě ty příběhy lidí, kterým na začátku pomáhám a oni se pak rozběhnou a celé to funguje. Třeba mě oslovila jedna paní, že si chtějí s manželem otevřít restauraci. Neměli vůbec nic. Společně jsme udělali vše - od loga až po školení na sociální sítě. Hezky od začátku do konce. Dnes mají hezkou restauraci, kde jsou všechny detaily sladěné – od jasného názvu, přes logo, menu a další tiskoviny až po sociální sítě, které zvládají hravě sami. Tak to mě baví opravdu hodně. Naopak nejhorší je pro mě vše okolo účetnictví a obecně administrativy. Naštěstí mám skvělou paní účetní, která mi to celé dost zjednodušuje. 

Jaký byl zatím Váš největší podnikatelský úspěch?

Úspěch je pro podnikatele z mého pohledu každý den, kdy ráno otevře oči a má chuť vstát a jít pracovat. Tedy pro mě je největší úspěch, že dělám přesně to, co mě baví a mohu si dovolit vyřadit či minimalizovat činnosti, které mi nejsou blízké. Mohla bych za úspěch určitě považovat i moje vracející se zákazníky nebo fotky otištěné v časopisech, ale to by bez toho prvního úspěchu nikdy nebylo.  

Měla jste někdy okamžik, kdy jste s tím chtěla seknout?

Neměla. Určitě byly chvíle, kdy jsem se obávala, jestli vše zvládnu. Například když jsem si pronajala obrovskou místnost, zařídila v ní ateliér a kancelář a za tři měsíce přišel Covid a já ho musela zavřít. Tedy kupa práce, dost peněz a vše bylo během chvilky pryč. Probdělé noci máme za sebou asi všichni, ale nikdy mě nenapadlo, že bych svou práci od základu změnila.  

Kde vidíte své podnikání v horizontu roku či více let?

Tak jak se rychle vyvíjí online, tak bych se ráda rozvíjela i nadále já. Tedy za rok i za pět let chci nabírat nové zákazníky, pomáhat jim posouvat jejich firmy, pracovat se stávajícími a předávat moje zkušenosti každému, kdo o ně bude mít zájem. Zároveň zdokonalovat své znalosti fotografie a postprodukce. Jednoduše nezůstat stát a být každý den lepší než včera.  

Máte nějaký podnikatelský sen, který byste si chtěla splnit?

Můj sen žiju každý den. Mým snem bylo podnikat a to se mi daří, tedy sen je, ať se mi nepřestane zdát. 

 

Připravil CzechInvest, Regionální kancelář pro Pardubický kraj

Foto: archiv Sandry Novákové

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také