Hlasovat pro Markétu můžete pod pořadovým číslem 6.
Hlasování probíhá od 25. 9. do 5. 10. 2024 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.
Webové stránky: www.pedagogickydiar.com
Obor podnikání: nakladatelství, vzdělávání
PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH
Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?
Když jsem před 12 lety začínala podnikat, byla to cesta k možnosti být součástí nejrůznějších projektů, kulturních akcí, festivalů a mezinárodních spoluprací. V roce 2019 se zrodila myšlenka na vytvoření Pedagogického diáře (PD), následně vznikl i jeho první výtisk. Že bude potřeba se postarat o jeho prodej, mi ale došlo až v okamžiku, kdy se mě zeptali: „A kdo Ti to bude prodávat?“ V té chvilce mi poprvé došlo, že se diář neprodá sám, že vůbec nevím, jak se to dělá, ale i to, že se to zkrátka budu muset nějak naučit. Původně jsem chtěla jen vytvořit nástroj, který pomůže učitelům být lepšími učiteli, poskytne vše, co potřebují, ušetří čas, uvolní ruce a přinese podněty pro osobnostní i profesní rozvoj. Když jsem zjistila, že se to tedy „samo“ prodávat nebude, začala jsem se postupně učit potřebné. A tak mě sled neúplně plánovaných okolností přivedl na cestu kontinuálního podnikání, ve smyslu vydávání a prodávání PD, unikátního plánovacího a rozvojového nástroje pro vzdělavatele.
Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?
Každý rok mě napadne, jestli jsem se náhodou nezbláznila, letos třeba v okamžiku, když jsem stála před naloženými paletami s papíry, ze kterých se skládají náplně, a sama jsem si je vykládala. Nakonec to byla hračka. Ráda se udržuji v pohybu, zlepšuji či posouvám vše, co je aktuálně možné posunout, byť o malý krůček. To mě vede každou chvilku k novým horám, které je potřeba přejít, někdy je potřeba nasbírat potřebnou „výbavu“, aby cesta byla vůbec možná. Když už se ale jednou na tu cestu vydám, obtíže přicházejí pozvolna a stávají se takovou součástí procesu, ze kterého zpětně už moc nejde vytáhnout nějaký nejtěžší moment. Nejvíce si vážím každého navázaného kontaktu, spolupráce a podpory s každým, komu záleží na dětech a podobě dnešního vzdělávání. V rovině vzdělávacích institucí, inovativních učitelů, nejrůznějších aktérů ve vzdělávání, zákazníků i papelote, kteří nám diář pomáhají tvořit. Bez vzájemné spolupráce, sdílení a inspirace by totiž nic z toho nemohlo existovat.
Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?
Každou zkušenost vnímám jako potřebnou a přínosnou. Ráda se učím ze svých chyb a miluji výzvy. Chybu vnímám jako součást procesu učení, vydávání diáře, spoluutváření komunity inovativních učitelů i podnikání je velká cesta do neznáma. Chyby k takovému procesu zřejmě neodmyslitelně patří a všechny (snad všechny začátečnické chyby), které jsem udělala mi přinesly cennou lekci, nedokážu tedy určit, zda existuje vůbec něco, čemu bych se vyvarovala. Kdybych udělala chyb méně, byla by má cesta pravděpodobně jednodušší, zároveň bych se ale nenaučila to, co jsem se potřebovala naučit, abych své podnikání mohla dále rozvíjet. Rozhodně bych neměnila své směřování přes veškeré zajeté standarty, zdánlivé zkratky a krátkodobé trendy (ať v podnikání, sociálních sítích či způsobu komunikace). A to je i to, co bych všem doporučila, být autentický a věrný sobě, svým hodnotám a vizím. Myslím si, že pokud má někdo silný vnitřní impulz ke změně v jakémkoliv odvětví, je užitečné tento impulz následovat.
Komentáře